Monday, March 8, 2010

KeRaNa TaKdiR -04-

Nazhatul Balqish menggeleng-geleng kepalanya melihat Qalish Widylea ke hulur ke hilir..Mundar-mandir dengan butir bicara yang dia sendiri tidak faham. Entah mengapa, dia terasa rapat dengan gadis itu. Lantaklah macam mana pun perangai si Qalish Widylea ni. Janji tak jahat, boleh dibuat kawan. Bagi Nazhatul Balqish, dia bersyukur. Qalish Widylea tak adalah seperti anggapan ramai teman-temannya. Semuanya menyimpang jauh.

             Fikirannya yang melayang tadi tercampak semula ke alam nyata apabila Qalish Widylea tiba-tiba mendengus kasar. Kuat.

             "Ni yang aku tak puas hati ni!!! Aku dah tak tahan dah dengan perangai mamat sial tu!" kini, Qalish Widylea menggenggam penumbuk.

             "Kau ni kenapa Que? Aku tak faham la."
 "Si Danish Imran tulah. Jangan pandang rendah kat akulah. Dia tak kenal lagi siapa aku ni!!"
 "Apahal plak kali ni?" tanya Nazhatul Balqish.

            Qalish Widylea tidak menjawab, tetapi memandang ke satu arah dengan pandangan yang maha tajam. Tertarik, Nazhatul Balqish turut menoleh. Terpampang di matanya jejaka yang amat dibenci Qalish Widylea, Danish Imran.

             "Petang ni kat court. Jangan buat-buat lupa plak...Kalau tak datang, confirm kau ni pengecut. Luar je kuat, dalam lembik..Perempuan lah katakan....." Danish Imran gelak kasar. Bergema tawanya di pinggir padang yang agak sunyi itu.

             Qalish Widylea cuma mampu mendengus kasar. Berombak-ombak dadanya tanda kesabarannya memang teruji apabila berhadapan dengan lelaki ini. Suka benar jejaka itu mengganggu sekelumit ketenangan miliknya.

  'Kesabaran masih milik engkau. Jangan sampai nanti aku hilang sabar, nahas kau aku kerjakan' Kata-kata itu cuma terluah di dalam hati. tersekat di kerongkong, tak terkeluar patah bicaranya.

            Lengan Nazhatul Balqish ditarik, sebagai tanda mengajak gadis itu beredar dari situ. lebih lama dia menghadap Danish Imran, lebih menggelegak jiwanya.

             "Kau jangan lupa, pengecut!" Jeritan itu bergema di kejauhan, sayup-sayup di pendengaran Qalish Widylea, namun masih dapat ditangkap bait-baitnya.

No comments:

Post a Comment

Please Leave Your Comment..Thank You..:)